Des dels Consells de l’Estudiantat de la Universitat de Lleida s’ha donat suport a la convocatòria de concentració emesa per la plataforma Universitats per la República, en rebuig dels empresonaments dels exconsellers del Govern.

Sense entrar a valorar la legalitat d’aquesta decisió judicial, us animem a llegir els blogs redactats per prestigiosos juristes, com el de Rodrigo Tena Arregui a hayderecho.com, on es qüestiona la poca fonamentació de la interlocutòria que acorda l’empresonament, o bé el de Manuel Conthe al diari Expansión i també destaquem les paraules de Carles Vallejo, presidente de l’Asociació Catalana d’Expresos polítics del Franquisme.

Tot i entendre que les universitats han de ser administracions que s’han de mantenir políticament neutrals per tal de garantir-ne la pluralitat, i més encara en una universitat com la nostra que acull estudiantat, PAS i PDI amb sensibilitats molt diverses, i essent el Consell de l’Estudiantat un òrgan institucional d’aquesta, lamentem i condemnem l’ús i abús de les institucions i de la via jurisdiccional per solucionar un problema que és, en essència, polític. I un cop més, fem palès que la negativa a emprar el diàleg és el que ha dut al país a aquesta situació actual.

Gràcies a tots/es per assistir, agraïm la col·laboració de PAS i PDI i  us invitem a pujar ara junts al Rectorat, on ens reunirem amb les altres facultats.